۸۸۶۶۰۴۹۱  بلوار نلسون ماندلا ( آفریقا ) - بالاتر از میرداماد - برج آناهیتا - طبقه اول - واحد ۱

ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری نوعی جداره می باشد که به عنوان پوشش جدا کننده داخلی یا خارجی دیوار کاربرد دارد. این نوع جداره از ترکیبات سبک ساخته شده و از دو طرف به دو لایه محدود و در میان آن یک لایه عایق قرار دارد. لایه هایی که دو طرف این هسته عایق را پوشانده‌است عموماً از نظر فرم ظاهری و جنس مشابه می باشند. اما گاهاً با توجه به نیاز مصرف کننده امکان ایجاد تفاوت در نوع و جنس لایه های خارجی طرفین عایق وجود دارد.

بر روی دکمه کلیک کنید، فرم را تکمیل کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

توضیحات کامل ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری نوعی از مصالح نوین ساختمانی است که به عنوان عایق حرارتی و برودتی جهت پوشش دیواره در سازه‌های مختلف کاربرد دارد. هستۀ عایق و همچنین ورق‌های به کار رفته در لایه‌های اطراف فوم ساندویچ پانل با توجه به نوع کاربرد دارای تنوع زیادی است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع این متن، مقاله‌ “ساندویچ پانل چیست؟” را مطالعه نمایید.

انواع ساندویچ پانل دیواری

از انواع ساندویچ پانل دیواری می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ساندویچ پانل سردخانه‌ای
  • ساندویچ پانل پوششی
  • ساندویچ پانل کلین روم
  • ساندویچ پانل پیچ مخفی

به کارگیری ساندویچ پانل دیواری در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی سنتی دارای مزایای متعددی می‌باشد که در ادامه به شرح این موارد خواهیم پرداخت.

جنس لایه های ساندویچ پانل دیواری

نوع و جنس لایه های دو طرف ساندویچ پانل های دیواری عموماً با توجه به کاربرد آن و نیاز مصرف کننده ساخته می شود. از متریال هایی که در ساخت این لایه ها استفاده می شود می توان از ورق های آلیاژ فولاد مثل گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، استیل و یا کاغذ کرافت، نایلون، فویل آلومینیوم مسلح و … نام برد.

هسته ساندویچ پانل‌های دیواری نیز معمولاً از موادی مانند پلی یورتان و… تشکیل شده است. این نوع عایق در وهله ی اول عایق حرارتی مناسبی در مقابل انتقال دمای داخلی و خارجی محیط ایزوله بوده، بطوری که بهترین متریال در ساخت سردخانه های صنعتی می باشد. همچنین این نوع ساندویچ پانل عایق صوتی مناسبی برای شرایطی که نیاز به عدم انتقال امواج صوتی  است، می باشد.

مزایای به کارگیری ساندویچ پانل دیواری

از مهم‌ترین مزایای به کارگیری ساندویچ پانل دیواری سرعت اجرای بالا، حمل و نقل آسان و کاهش هزینه‌های مربوطه است. برای ساخت و ساز‌هایی که به صورت موقت بر پا می‌شوند، ساندویچ پانل‌ دیواری این قابلیت را فراهم می‌سازد که در هر زمان، بتوان اقدام به دِمونتاژ و باز کردن آن‌ نمود و حتی این امکان وجود دارد که مجدداً همان ساندویچ پانل های دیواری را در محل دیگری جهت ساخت و ساز (حتی با ابعادی متفاوت) به کار برد.

ساندویچ پانل دیواری

سازگاری با هر نوع سازه، اعم از فلزی یا بتنی، از دیگر مزایای ساندویچ پانل دیواری است. البته استاندارد‌های فنی در رابطه با نصب ساندویچ پانل‌ دیواری به دلیل وزن سبک آن، دست کارفرمایان را در انتخاب سازه بنا بسیار باز می‌گذارد.

در ادامه مزایای به کارگیری این نوع جداره نام برده شده است:

  • وزن بسیار کم
  • سهولت در نصب
  • سرعت اجرای بالا
  • سهولت در جابه جایی
  • قابلیت دِمونتاژ در هر زمان
  • ضریب انتقال حرارتی بسیار پایین
  • عایق بسیار مناسب رطوبتی
  • عایق بسیار مناسب صوتی
  • قابلیت شست و شو
  • عدم نیاز به پوشش ثانویه

از این رو با توجه به موارد فوق که مشخص کننده مزایای ساندویچ پانل دیواری در مقایسه با دیگر مصالح ساختمانی است، قیمت ساندویچ پانل پلی یورتان نیز مقرون به صرفه خواهد بود.

موارد کاربرد ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پانل دیواری علاوه بر استفاده به عنوان جداره خارجی در دیواره سوله‌ها، سردخانه‌ها و … می‌تواند به عنوان جداکننده و یا عایق در کف و سقف سازه‌های مختلف نیز استفاده شود.

ساندویچ پانل دیواری

کاربرد ساندویچ پانل دیواری به عنوان عایق حرارتی

در حقیقت ساندویچ پانل دیواری یک لایه عایق مستحکم تقویت شده با لایه هایی از ورق آلیاژ فولاد بوده که بسته به درخواست مصرف کننده می‌توان به جای دو لایۀ ورق آلیاژ فولادی از متریال‌های سبک‌تر و کم هزینه‌تری مثل کاغذ کرافت، نایلون و… استفاده نمود.

عموماً کاربرد این نوع ساندویچ پانل (دو طرف کاغذ کرافت یا نایلون) به عنوان عایق حرارتی در کف سردخانه ها (زیر لایه بتن) یا جداره‌هایی که نیاز به عایق سازی حرارتی یا صوتی دارند، می‌باشد.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری برای سقف

همان طورکه گفته شد، ساندویچ پانل دیواری امکان استفاده به عنوان عنصر سقف را نیز دارد. در سقف‌های پوشش نهایی یا خارجی با توجه به شرایط، در صورتی که نیاز به فرم ذوزنقه‌ای ساندویچ پانل سقفی جهت هدایت آب باران وجود نداشته باشد (مثلاً ساخت یک کانکس در فضای داخلی یک سوله)، این نوع ساندویچ پانل کاربرد خود را نمایان می‌سازد.

همچنین با توجه به سطح صاف ساندویچ پانل‌های دیواری، این نوع ساندویچ پانل می‌تواند به عنوان سقف یا کف جداکننده دو طبقه که ساختار لازمه را داشته باشد، ایفای نقش نماید.

در صورتی که از آلیاژ های فولادی مثل گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم و… به عنوان لایه‌های خارجی ساندویچ پانل دیواری استفاده شود، می‌توان با توجه به نیاز مصرف کننده، ورق پوششی را تحت مکانیزم خاصی به عنوان فرمینگ، نورد نموده تا استحکام و پایداری آن تقویت گردد.

البته نوع صاف، نورد نشده یا اصطلاحاً بدون نک این نوع ساندویچ پانل نیز به علت سهولت در شستشو و باکتری زدایی، در اتاق تمیز یا کلین روم‌های بهداشتی کاربرد بسیار دارد.

کاربرد ساندویچ پانل دیواری در ساخت سردخانه و تونل انجماد

از اصلی‌ترین موارد کاربرد ساندویچ پانل‌های دیواری ساخت سردخانه‌ها و تونل‌های انجماد مواد غذایی و بهداشتی می‌باشد. به علت عایق حرارتی فوق العادۀ فوم پلی یورتان و استفاده از ورق‌های آلیاژ فولاد در لایه‌های خارجی ساندویچ پانل های دیواری، این نوع جداره بهترین عایق با عملکرد بالا جهت ساخت سردخانه های صنعتی می‌باشد.

ساندویچ پانل سردخانه ای

کاربرد ساندویچ پانل دیواری درساخت کانکس و خانه‌های پیش ساخته

از دیگر کاربرد‌های اصلی ساندویچ پانل‌های دیواری، ساخت کانکس‌ و خانه‌های پیش ساخته در مقیاس‌های مختلف است. از ساخت یک انباری یا سرویس بهداشتی کوچک در گوشۀ حیاط گرفته تا سوله‌های عظیم صنعتی، همه و همه امروزه از ساندویچ پانل های دیواری ساخته می‌شوند.

به صورت کلی نوع و جنس لایه‌های دو طرف ساندویچ پانل‌های دیواری عموماً مشابه هم می‌باشد. اما با توجه به کاربرد آن و نیاز مصرف کننده می‌توان از متریال‌های متفاوت مثل کاغذ کرافت، نایلون و … در یک سمت و از متریال دیگری مثل ورق‌های آلیاژ فولاد در سمت دیگر ساندویچ پانل دیواری استفاده نمود. کاربرد این نوع ساندویچ پانل نیز در مکان‌هایی است که نیاز به عایق سازی و ایجاد پوششی ثانویه جهت شستشو و… دارند.

امروزه با توجه به گسترش صنعت ساختمان، کاربرد مصالح نوین ساختمانی هیچ محدودۀ مشخصی نداشته و مصرف کننده نوع کاربرد مصالح در پروژه خود را تعیین می‌کند. اما با این حال پیشینۀ کاربرد ساندویچ پانل‌های دیواری عمدتاً در موارد ذیل خودنمایی می‌کند:

  • سوله‌های صنعتی
  • سالن‌های ورزشی
  • سالن‌های تفریحی
  • سالن‌های تولید مواد غذایی و بهداشتی
  • آشپزخانه‌ها
  • اتاق تمیز یا کلین روم‌های صنعتی
  • سردخانه‌های صنعتی
  • تونل‌های انجماد مواد غذایی و بهداشتی
  • کانکس‌ها و خانه‌های پیش ساخته
  • انباری‌های کوچک و بزرگ
  • و…

انواع ساندویچ پانل دیواری از نظر نوع ورق و ضخامت فوم

محصولات تولیدی شرکت پارسین گستر شامل تنوع بسیار بالایی در نوع ورق و ضخامت فوم ساندویچ پانل هستند.

همانطور که گفته شد در تولید ساندویچ پانل، لایه‌های اطراف با توجه به نوع کاربرد می‌تواند از جنس گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، استیل و یا کاغذ کرافت، نایلون، فویل آلومینیوم مسلح و … باشد.

ساندویچ پانل دیواری

در این میان ساندویچ پانل گالوانیزه به عنوان پرکاربردترین نوع پانل دیواری مطرح است. در تولید این نوع ساندویچ پانل، هستۀ عایق از نوع فوم پلی یورتان و پوشش طرفین ورق گالوانیزه می‌باشد.

با این حال ضخامت ساندویچ پانل و نوع ورق مصرفی در آن می‌بایست بر اساس شرایط جوی و نوع کاربری ساختمان تعیین گردد.

آلیاژ‌های فولادی به‌ کار رفته به عنوان پوشش ساندویچ پانل دیواری گسترۀ متنوعی با ضخامت های 0/4 میلی‌متر تا 0/7 میلی‌متر را دارا می‌باشند.

البته شایان ذکر است که تمامی ورق ها در رنگ‌های متنوع و با پوشش از نوع سوپر پلی استر کوره‌ای به ضخامت 25 میکرون در قسمت بیرون و 7 میکرون رنگ پرایمر کوره‌ای از داخل در محل اتصال ورق با فوم جهت چسبندگی بهتر می‌باشند.

ضخامت فوم ساندویچ پانل‌های دیواری از 2 سانتی‌متر تا 15 سانتی‌متر قابل تغییر است. شرکت‌های تولیدکننده ساندویچ پانل به شکل متفاوتی ساندویچ پانل های تولیدی خود را عرضه می‌نمایند.

برخی شرکت‌ها چند ضخامت مشخص را تولید می‌کنند و برخی دیگر مانند شرکت پارسین توانایی تولید تمامی ضخامت‌ها را به فاصله 1 سانتی‌متر دارا می‌باشند. بسته به نوع نیاز مصرف کننده از ضخامت‌های مختلف ساندویچ پانل استفاده می‌شود. برای مثال جهت اجرای یک جداره جداکننده داخلی یا پارتیشن بندی یک سالن تولید مواد غذایی و… از ساندویچ پانل‌های دیواری با ضخامت کمتر استفاده می‌شود.

همچنین در پروژه هایی که تفاوت دمای داخلی و خارجی بالاست، مثل سردخانه‌های صنعتی، تونل‌های انجماد، سوله‌های مناطق گرمسیر یا سردسیر و … از ساندویچ پانل‌های دیواری با ضخامت بالاتر استفاده می‌شود.

در انتها باید گفت که با توجه به خط تولید پیوسته پارسین، امکان تولید ساندویچ پانل با طول‌های مختلف مورد نیاز مصرف کننده وجود دارد. تنها محدودیت موجود برای مصرف کننده در مورد استفاده از ساندویچ پانل‌های با طول بلند، نحوۀ اجرای آن و محدودیت‌های حمل و نقل می‌باشد.

درخواست مشاوره رایگان

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان پیش از خرید، لطفاً فرم زیر را تکمیل نمایید.

مشتریان ما
سایر محصولات
فلاشینگ

فلاشینگ

در حقیقت هر نوع پوشش خمکاری شده که معمولاً از جنس ورق گالوانیزه بوده و جهت پوشاندن نقاط مختلف کار استفاده می گردد ، فلاشینگ نامیده می شود.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی نوعی جداره از نوع پوشش خارجی سقف بوده که از ترکیبات سبک ساخته می شود.

درب سردخانه ای پارسین

درب سردخانه ای

درب های سردخانه ای همانند بدنه سردخانه ها از جنس ساندویچ پانل با هسته فوم پلی یورتان بوده تا همانند بقیه اجزای سردخانه ها از تبادل حرارت به خوبی جلوگیری کند.

داکت پانل پارسین

داکت پانل

داکت یا کانال هوا در تهویه مطبوع برای رساندن یا خارج کردن هوا به کار می رود. جریان هوای مورد نیاز می تواند شامل هوای ورودی، هوای برگشت و هوای خروجی باشد.

آدرس شیراز

آدرس تهران

ساعات کاری

طراحی وبسایت توسط نردوما