۸۸۶۶۰۴۹۱  بلوار نلسون ماندلا ( آفریقا ) - بالاتر از میرداماد - برج آناهیتا - طبقه اول - واحد ۱

Homeمقالهقطعات و لوازم جانبی ساندویچ پانل چه چیز‌هایی هستند؟

قطعات و لوازم جانبی ساندویچ پانل چه چیز‌هایی هستند؟

قطعات و لوازم جانبی ساندویچ پانل چه چیز‌هایی هستند؟

در اجرای ساندویچ پانل‌ها از قطعات و لوازم جانبی بسیاری استفاده می‌شود که به منظور عملکرد بهتر پانل‌های پیش ساخته به کار برده می‌شوند. این قطعات در کنار یکدیگر کار مونتاژ ساندویچ پانل‌ها را تکمیل می‌کنند و برای نصب این نوع مصالح لازم هستند. انواع درزگیر، فلاشینگ‌های فلزی، پرچ، نوار و… این لوازم و قطعات را تشکیل می‌دهند. در این مقاله از پارسین به معرفی این قطعات و لوازم جانبی و کاربرد آن‌ها خواهیم پرداخت.

لوازم کاربردی در نصب ساندویچ پانل

برای پشتیبانی از ساندویچ پانل‌ها و اتصال بهتر آن‌ها به زیرساز، از پیچ‌های مخصوصی استفاده می‌شود. ضمن این که برای آب‌بندی، درزبندی و عایق‌بندی ساندویچ پانل‌ها نیز نیاز به چسب‌ها و نوار‌های مخصوص خواهیم داشت. در اجرای ساندویچ پانل سقفی به منظور ایجاد آبرو از فلاشینگ استفاده می‌شود و قطعاتی که برای اتصال بهتر ساندویچ پانل‌های سقفی به کار برده می‌شوند.

همانطور که مشاهده می‌کنید هرکدام از این قطعات و لوازم کاربرد مشخصی دارند و حضور آن‌ها برای عملکرد بهتر و افزایش عمر ساندویچ پانل لازم است.

مهمترین قطعات جانبی ساندویچ پانل

اگر بخواهیم مهمترین قطعات ساندویچ پانل و کارایی آن‌ها را معرفی ‌کنیم می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

فلاشینگ

فلاشینگ از جمله قطعات بسیار مهم در اجرای سازه‌های پانلی است. از این وسیله برای پوشش دادن به زاویه‌های خاص در ساختمان و زیباسازی پوشش‌های ساندویچ پانل استفاده می‌شود. فلاشینگ ابزاری برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت از طریق درز‌های ایجاد شده در زمان اتصال پانل‌ها است. از فلاشینگ به عنوان درپوش، پوشش لبه پنجره و مخفی کردن خرپای شیروانی استفاده می‌شود. فلاشینگ باعث اتصال بهتر شیروانی به سقف شده و مانع از کنده شدن آن در زمان وزش باد‌های سهمگین می‌شود.

فلاشینگ انواع مختلفی دارد که شامل: ورقه‌های روغنی، سیاه و گالوانیزه می‌شود. فلاشینگ را می‌توان در ضخامت‌های مختلف تولید کرد و عملکرد‌های متنوعی برای آن ایجاد نمود. انواع فلاشینگ کاربردی در اتصال ساندویچ پانل عبارتند از: کرو، خط الرأس، خط القعر و کله خروسی

آب رو

آب رو یکی دیگر از قطعاتی است که به عنوان لوازم جانبی در نصب ساندویچ پانل‌ها از آن یاد می‌شود. از این وسیله برای پوشش دادن لبه پانل‌های سقفی استفاده می‌شود. مهمترین کاربرد آب رو‌ها هدایت آب باران و برف است. در واقع این قطعه از تجمع رطوبت و آب ناشی از باران و برف و… روی سازه پیشگیری می‌کند.

فینیشر

از جمله دیگر قطعاتی که در نصب ساندویچ پانل‌ها به آن احتیاج پیدا خواهید کرد فینیشر است. فینیشر لبه‌های ساندویچ پانل را در قسمت‌هایی که پانل‌ها به هم متصل نمی‌شوند پوشش می‌دهد. این کار به منظور حافظت از لبه ساندویچ پانل‌ها و همچنین ایجاد ظاهری یکدست و زیبا برای سازه انجام می‌گیرد. جنس فینیشر غالبا گالوانیزه رنگی یا فویل آلومینیوم است. ابعاد خم فینیشر نیز با توجه به شرایط سازه مشتری تعیین می‌شود.

تیزه سقفی

از این ابزار در پوشش دادن لبه ساندویچ پانل سقفی شیب دار استفاده می‌شود و از جمله لوازم ضروری در اجرای پانل‌های سقفی است. مهمترین کاربرد این قطعه زیباسازی و محافظت از ساندویچ پانل‌های سقفی است. این تیزه‌ها با طول ثابت اما مقدار خم متغیر در ابعاد درخواستی مشتری تولید می‌شود.

پیچ سر مته

این پیچ‌ها نیز یکی دیگر از قطعات لازم و ضروری در اجرای ساندویچ پانل‌ها محسوب می‌شوند که کاربرد آن‌ها اتصال بهتر ساندویچ پانل‌ها است. از این قطعه برای اتصال آب رو‌ها، فلاشینگ‌ها و سایر اجزای پروژه‌های ساندویچ پانل نیز استفاده می‌شود.

کیفیت قطعات و لوازم جانبی ساندویچ پانل

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید کیفیت قطعات جانبی پانل‌های پیش ساخته است. به این نکته توجه کنید که این قطعات و لوازم جانبی به منظور بهینه‌سازی کاربرد و عملکرد ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین بسیار مهم است که از قطعات با کیفیت و از برند‌های معتبر در این زمینه استفاده شود. یکی از مهمترین عامل‌های تعیین قیمت انواع ساندویچ پانل، کیفیت قطعات و لوازم جانبی همراه آن است.

جمع‌بندی

لوازم جانبی ساندویچ پانل شامل قطعاتی می‌شود که برای بهینه‌سازی، کاربرد و اتصال پانل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اکثر قطعاتی که در این مقاله با آن‌ها آشنا شدیم در کنار یکدست و زیباسازی سازه‌های پانلی نقش مهمی در کارایی و افزایش طول عمر پانل‌ها ایفا می‌کنند. استفاده از آب رو و فلاشینگ با هدف آب‌بندی و عایق‌بندی سازه‌های پانلی صورت می‌گیرد. پیچ و پرچ‌ها نیز برای اتصال و استحکام مناسب ساندویچ پانل استفاده می‌شود. عدم استفاده از این قطعات می‌تواند باعث نفوذ رطوبت و در نتیجه کاهش استقامت و طول عمر سازه باشد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنما:

آدرس شیراز

آدرس تهران

ساعات کاری

طراحی وبسایت توسط نردوما