۸۸۶۶۰۴۹۱  بلوار نلسون ماندلا ( آفریقا ) - بالاتر از میرداماد - برج آناهیتا - طبقه اول - واحد ۱

Homeمقالهساندویچ پانل عایق صوتی چیست؟

ساندویچ پانل عایق صوتی چیست؟

ساندویچ پانل عایق صوتی چیست؟

ساندویچ پانل عایق صوتی پانل‌های خود نگهدار با خاصیت عایق صدا و جذب صدای عالی هستند. آنها برای ساخت صفحه‌های آکوستیک، پارتیشن‌ها، دیوارپوش‌های صنعتی و محوطه ایده آل هستند. ساندویچ پانل‌های عایق صوتی به طور کامل از مواد نسوز ساخته شده اند که با هسته پشم شیشه، سازه‌هایی پایدار، جامد و در برابر شرایط بیرونی علی الخصوص صدا بسیار مقاوم هستند.

ساندویچ پانل آکوستیک چیست؟

بر خلاف ساندویچ پانل‌های معمولی، این پانل‌ها جاذب صدا هستند. هسته این ساندویچ پانل از پشم شیشه جاذب ساخته شده است که در آن صدا ضعیف می‌شود. بنابراین ساندویچ پانل‌های جاذب صدا، بازتاب و اصل صدا را کاهش می‌دهند. در نتیجه با ساندویچ پانل‌های اکوستیک می‌توانید دیواری از ساندویچ پانل بسازید که هم عایق بوده و هم گرما و سرما را کنترل می‌کند.

ساندویچ پانل‌های عایق صوتی کجا استفاده می‌شود؟

این نوع از ساندویچ پانل‌ها بیشتر برای ساخت دیوار استفاده می‌شود. برای مثال اگر بخواهید دیواری را در اطراف یک ماشین یا کمپرسور پر سر و صدا قرار بسازید، این پانل بسیار موثر است. در محیط‌های صنعتی از ساندویچ پانل‌های جاذب صدا نیز به عنوان دیوار جداکننده استفاده می‌شود. معمولا به سالن‌های تولید با ماشین آلات سنگین یا سر و صدای تولید زیاد فکر پیشنهاد می‌شود که از این نوع محصول استفاده کنند تا کمترین میزان نفوذپذیری صدا را تجربه کنند.

پانل‌های معمولی نیز صدا را منعکس می‌کنند و باعث ایجاد مشکلات مختلف در فضاهایی که نیاز به سکوت بیشتری دارند، می‌شوند. بنابراین ساخت دیوارها با ساندویچ پانل‌های آکوستیک یک ارزش افزوده برای تمامی‌بناهایی است که می‌خواهید آنها را بسازید.

 به عنوان یک کاربرد دیگر، این محصول جاذب صدا را در اطراف یک تهویه مطبوع پشت بام در برج‌ها نیز در نظر بگیرید. آنها می‌توانند به عنوان یک مانع صوتی یا پوشش جذب صدا داشته باشند تا اهالی برج از صدای زیاد این دستگاه‌ها در عذاب نباشند. به کمک این نوع سازه شما منبع صدا را از گیرنده جدا می‌کنید و هرگونه بازتاب و صدایی را از بین می‌برید.

بنابراین پانل‌ها را می‌توان در فضای باز، روی سقف یا پمپ نیز قرار داد. اگر آنها را در فضای باز استفاده می‌کنید، ساختار خوب در برابر باران و باد را هم باید برای آنها در نظر بگیرید. برای این کار یک نصاب حرفه‌ای ساندویچ پانل استخدام کنید که قبل از نصب تمامی‌موارد شما را سنجیده و بر حسب نیازتان اقدام به خرید این محصولات کنید.

ساندویچ پانل سفارشی صوتی

در صورت درخواست می‌توان ساندویچ پانل‌های عایق صوتی سفارشی هم ساخت که این مورد برای نیازهای خاص توصیه می‌شود که شما نیاز به سکوت بسیار بیشتری دارید و در این شرایط می‌توان با توجه به ویژگی‌های مختلفی که در ساندویچ پانل‌ها بیان شد کارایی آنها را افزایش داد.

مزایای کلی ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل مزایای بسیاری دارد که تنها به عایق بودن مربوط نمی‌شود. در واقع آنچه که آنها را تا این حد محبوب می‌کند، چه در نوسازی و چه در ساخت و ساز، عمدتاً به این واقعیت مربوط می‌شود که نصب ساندویچ پانل‌ها بسیار آسان است. بسیار سبک هستند و به راحتی قابل حمل و برش هستند. نصب آنها بسیار سریع است و نیازی به افراد زیادی ندارد. علاوه بر این ساندویچ پانل‌ها در مقایسه با سایر راه حل‌هایی که مصالح ساختمانی می‌توانند ارائه دهند، قیمت مناسبی دارند. بنابراین نصب سریع و آسان، سبک و قیمت مناسب وجه تمایز آنها از سایر مصالح ساختمانی است.

اما مزایای آنها به همین جا ختم نمی‌شود، لازم است به استحکام زیاد آنها توجه شود که به این معنی است که می‌توان آنها را هم در داخل و هم در فضای باز استفاده کرد. ضد آب هستند که یکی از دلایل محبوبیت آنها در بازسازی است. آنها همچنین عایق‌های حرارتی و صوتی عالی بوده و آنها در برابر آتش مقاوم هستند. به طور خلاصه، می‌توانیم بفهمیم که چرا آنها اینقدر محبوب هستند.

چرا ساندویچ پانل برای عایق کاری مناسب است؟

همانطور که بیان شد، ساندویچ پانل‌ها برای عایق صدا عالی هستند به این معنی که به میزان قابل توجهی صداهای مختلف را به حداقل می‌رسانند. این موضوع زمانی مهم است که یک اتاق فنی را از یک فعالیت مرتبط با مشتریان جدا کنید یا زمانی که صحبت از بازسازی آپارتمان‌ها می‌شود، بخواهید زندگی خصوصی خود را حفظ کنید.

ساندویچ پانل‌ها همچنین عایق حرارتی بسیار خوبی دارند. کاهش دما در زمستان و افزایش آن در تابستان مشکلی است که در حال حاضر بیش از 60 درصد خانه‌ها را در ایران تحت تاثیر قرار داده است. عایق حرارتی ضعیف مطمئناً منبع آزردگی افراد در خانه است، از طرفی یکی از دلایل اصلی هزینه اضافی برق بسیاری از مشاغل و خانه‌ها است. بنابراین این موضوع باعث می‌شود که ساندویچ پانل‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین تعامل برای محیط‌زیست اهمیت بیشتری داشته باشند که این دو عامل به هم مرتبط هستند.

ساندویچ پانل عایق صوتی در کجا قرار می‌گیرد؟

در میان مزایای بسیاری که می‌توان در ساندویچ پانل‌ها برای عایق بندی یافت، یکی از مهمترین آنها این است که می‌توان آنها را در هر مکانی قرار داد. در صورت نیاز می‌توان آنها را روی سقف، دیوارها، کف و … نصب کرد. ساندویچ پانل‌های عایق صوتی همچنین می‌توانند برای مونتاژ اتاق‌های سرد مورد استفاده قرار گیرند و در داخل خانه و همچنین در فضای باز نصب شوند.

بنابراین آنها را می‌توان در همه جا یافت، اما در کل استفاده از این نوع پانل‌ها برای دیوارها و سقف‌ها محبوبیت خاصی دارد. بسیاری از شرکت‌ها نیز در نصب و استفاده از ساندویچ پانل تعلل نمی‌کنند البته شرکت‌های معمولی هم می‌توانند از آنها استفاده کنند که این موضوع در حال عمومی‌تر شدن هم هست.

همچنین ذکر این نکته مهم است که می‌توان ساندویچ پانل‌های ساخته شده از 100٪ مواد طبیعی را پیدا کرد تا از احترام بیشتر به محیط زیست اطمینان حاصل شود. اگر می‌خواهید تمام اطلاعات ممکن در مورد مزایای ساندویچ پانل برای عایق‌کاری را داشته باشید، می‌توانید با متخصصان ما در پارسین گستر ارتباط داشته و از آنها کمک بگیرید.

قیمت ساندویچ پانل آکوستیک

ساندویچ پانل‌ها به عنوان عایق در برابر گرما، رطوبت و آب و همچنین به عنوان  پانل‌های آکوستیک یا عایق صدا استفاده می‌شوند. ساندویچ پانل عایق صدا با مواد عایق پشم سنگ و سطح سوراخ دار عملکرد صوتی بالا و عملکرد جذب صدا دارند. آنها ضمن کنترل صدا در تاسیسات صنعتی، عایق صوتی را در فضاهای اجتماعی مانند سالن‌های ورزشی و سینما ارائه می‌کنند. قیمت ساندویچ پانل‌های آکوستیک با توجه به برندهای مختلف در بازار متفاوت بوده و بسته به نیاز خود باید استعلام قیمتی به روزی را از تولیدکنندگان آنها دریافت کنید.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنما:

آدرس شیراز

آدرس تهران

ساعات کاری

طراحی وبسایت توسط نردوما