۸۸۶۶۰۴۹۱  بلوار نلسون ماندلا ( آفریقا ) - بالاتر از میرداماد - برج آناهیتا - طبقه اول - واحد ۱

Homeمقالهمعرفی انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

معرفی انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

معرفی انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

اصلی‌ترین ابزاری که برای نصب ساندویچ پانل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد پیچ است. برای نصب ساندویچ پانل انواع پیچ‌ها را می‌توان به کار برد. وجود انواع مختلف پیچ برای این کار، نصب ساندویچ پانل را به یک کار تخصصی تبدیل کرده است چرا که برای هر نوع ساندویچ پانل باید پیچ متناسب را انتخاب کرد چرا که اگر کار نصب به درستی انجام نگیرد نصب سازه با مشکل مواجه خواهد شد. در این مقاله از پارسین گستر به معرفی انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل می‌پردازیم.

انواع پیچ برای نصب ساندویچ پانل

یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای نصب پانل‌های پیش ساخته پیچ است. در این بخش با انواع پیچ‌های مورد استفاده در نصب ساندویچ پانل و مشخصات فنی هریک آشنا می‌شوید.

پیچ سر مته گالوانیزه واشردار

رایج‌ترین انتخاب برای نصب این پانل‌ها پیچ سرمته گالوانیزه واشردار است. قسمت سر این پیچ‌ها به شکل شش ضعلی طراحی شده و از آچار بکس شماره ۱۰ برای سفت و باز کردن آن استفاده می‌شود. این پیچ خود بر اساس طول به پنج دسته مختلف تقسیم می‌شود که عبارتند از:

  • پیچ سرمته‌ای ۲ اینچی
  • پیچ سرمته ۳ اینچ
  • پیچ سرمته ۴ اینچ
  • پیچ سرمته ۵ اینچ
  • پیچ سرمته ۶ اینچ

این پیچ‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. ابتدا بخش واشردار پیچ قرار دارد که در زیر قسمت شش ضلعی پیچ قرار دارد، واشر بخش سوراخ شده را پس از سفت کردن پیچ به خوبی پر می‌کند و باعث آب‌بندی قسمت سوراخ شده می‌شود. یکی دیگر از دلایل استفاده از واشر بین مهره و قطعه اتصال، افزایش مقدار اصطکاک و جلوگیری از باز شدن مهره است.

بخش دیگر پیج قسمت رزوه دار است. این قسمت به بخش انتهایی سر پیچ گفته می‌شود که به شکل مته است و می‌تواند ساندویچ پانل و پروفیل زیرسازی را به خوبی سوراخ کند.

پیچ آلن یا سر عدسی

پیچ سر عدسی یا آلن انتخاب دیگری است که در زمان نصب ساندویچ پانل‌ها می‌توان از آن استفاده کرد. استفاده از تعداد کمی از این پیچ‌ها می‌تواند استحکام و کارایی مناسب را در زمان نصب پانل‌های پیش ساخته ایجاد کند و این بزرگترین مزیت انتخاب پیچ‌های آلن برای این کار محسوب می‌شود. به این ترتیب با ایجاد سوراخ‌های کمتر و تنش کمتر در قطعه می‌توان استحکام سازه را بالاتر برد.

قسمت سری این پیچ‌ها در بالا دارای یک شش ضلعی فرو رفته است و برای باز و بسته کردن پیچ از آچارهای مخصوصی به نام آچار آلن استفاده می‌شود. این پیچ‌ها برای استفاده در بخش‌های مختلف با دسترسی کم طراحی شده اند.

انتخاب بهترین پیچ برای نصب ساندویچ پانل

در همه سیستم‌ها برای معرفی انواع پیچ از ویژگی‌هایی چون نوع پیچ، گل پیچ، جنس پیچ یا ابعاد آن استفاده می‌شود. بنابراین انتخاب بهترین نوع پیچ برای نصب ساندویچ پانل باید با توجه به شناخت تکنسین نصاب از پانل‌ها و نوع پیچ‌های مناسب برای نصب آن‌ها صورت گیرد. همین امر است که کار نصب ساندویچ پانل‌ها را به یک کار تخصصی و نیازمند مهارت و تجربه تبدیل می‌کند و توصیه می‌شود که برای این کار حتما از نیروی کار متخصص استفاده شود.

قیمت انواع پیچ جهت نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل‌ها کاری نیازمند مهارت بالا و در اختیار داشتن ابزارهای خاص است. بنابراین برای استحکام و دوام سازه‌ها نیاز است که کار اجرا و پیاده‌سازی پانل‌های پیش ساخته را به افراد متخصص سپرد. قیمت پیچ‌های مخصوص نصب ساندویچ پانل با توجه به عواملی چون نوع پیچ، ابعاد، کیفیت ساخت و برند سازنده آن تفاوت خواهد داشت.

اهمیت پیچ در نصب ساندویچ پانل‌ها

پیچ تنها ابزاری است که پانل‌های پیش ساخته را به پروفیل زیرساخت محکم می‌چسباند، بنابراین مقاومت و استحکام سازه ارتباط مستقیمی با نوع پیچ انتخابی دارد. معمولا از پیچ‌های خاصی برای نصب پانل‌های دیواری و یا سقفی استفاده می‌شود، همچنین نوع ساندویچ پانل کاربردی نقش موثری در انتخاب نوع پیچ خواهد داشت. رایج‌ترین نوع پیچ در نصب انواع ساندویچ پانل، پیچ سر مته‌ای گالوانیزه است که در نصب انواع پانل‌های دیواری و سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کیفیت این پیچ تضمین کننده استحکام و طول عمر سازه خواهد بود.

جمع‌بندی

نصب ساندویچ پانل‌ها به لحاظ انتخاب نوع پیچ‌ها و شکل نصب، کاری تخصصی و نیازمند مهارت بالا است. در انجام این کار از ابزار تخصصی همچون انواع پیچ و آچارهای مخصوص استفاده می‌شود. داشتن اطلاعات کافی در مورد ویژگی پیچ‌های موجود برای این کار و همچنین انتخاب پیچ مناسب در طول عمر و استحکام سازه نقش مهمی دارد. از دو نوع پیچ سرمته گالوانیزه و سر عدسی برای محکم کردن پانل‌ها به پروفیل زیرسازی استفاده می‌شود که هریک از این پیچ‌ها دارای مشخصات فنی ویژه‌ای است که در متن مقاله به آن‌ها اشاره شد.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنما:

آدرس شیراز

آدرس تهران

ساعات کاری

طراحی وبسایت توسط نردوما