۸۸۶۶۰۴۹۱  بلوار نلسون ماندلا ( آفریقا ) - بالاتر از میرداماد - برج آناهیتا - طبقه اول - واحد ۱

Homeمقالهساندویچ پانل مقاوم به خوردگی چیست؟

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی چیست؟

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی چیست؟

ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی نوعی پانل پیش ساخته است که در مقابل زنگ زدگی، پوسیدگی و نم زدگی از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع پانل‌ها با توجه به ویژگی‌های مثبتی که دارند به خوبی جای مصالح سنتی را در سال‌های اخیر گرفته و در نما و داخل ساختمان‌های مختلف به کار برده می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به معرفی پانل‌های مقاوم به خوردگی، ویژگی‌ها و نکات مهم پیرامون آن بپردازیم.

این نوع پانل‌های پیش ساخته از موادی تولید می‌شوند که خاصیت ضد خوردگی، ضد جذب نم و رطوبت و مقاومت بالا در مقابل مواد شیمیایی دارند. ساندویچ پانل‌های مقاوم به خوردگی از سه لایه تشکیل می‌شوند که شامل فوم عایق و دو پوشش ورق فلزی است که فوم عایق را در بر می‌گیرد. معمولا از ورق‌های گالوانیزه و آلوزینک برای ساخت چنین پانل‌هایی استفاده می‌شود.

ویژگی‌های ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

این پانل‌ها از مواد با کیفیت و دارای مقاومت بالا ساخته می‌شوند به همین دلیل است که در مقابل عوامل محیطی از استقامت مناسب برخوردار هستند. معمولا ضخامت چنین پانل‌هایی ۴۵ میکرون به بالا است. در این پانل‌ها پوشش ورق گالوانیزه ۴۵ میکرومتر و پوشش آلی ۲۵ میکرومتر است. این ضخامت بسته به نیاز مشتری تا ۲۰۰ میکرومتر نیز قابل تغییر است.

این پانل‌ها از ویژگی‌های دیگری چون مقاومت در برابر گرما و سرما، نم و رطوبت، مقاومت در مقابل اشعه UV و سایر مواد شیمیایی برخوردار هستند.

ساندویچ پانل‌های مقاوم به خوردگی در طرح و رنگ‌های متنوعی تولید می‌شود و در نمای داخلی و بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پوشش خارجی این پانل‌ها ممکن است از جنس گالوانیزه، آلوزینک یا آلومینیوم باشد. از مهمترین ویژگی‌های چنین پانل‌هایی می‌توان به سبکی وزن و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی به دلیل ضریب انتقال حرارت پایین اشاره کرد.

کاربرد ساندویچ پانل ضد خوردگی

در ساخت ساندویچ پانل‌های مقاوم به خوردگی از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود و به همین دلیل چنین پانل‌هایی معمولا از جمله مرغوب‌ترین پانل‌های پیش ساخته محسوب می‌شوند. این پانل‌ها به دلیل ویژگی‌های کاربردی که دارند معمولا در نمای ساختمان‌ها که در معرض استهلاک قرار دارند، نمای داخلی، محیط‌های کارگاهی و یا سایر مکان‌هایی که نیاز به عایق‌بندی مناسب داشته و امکان خوردگی مصالح در آن‌ها وجود دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ساندویچ پانل‌ها بهترین انتخاب برای پوشش سقف و دیوار محسوب می‌شوند.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل ضد خوردگی

این پانل‌ها در مقایسه با انواع دیگر پانل‌های پیش ساخته از مزایایی چون مقاومت بالا برخوردار هستند. مهمترین مزایایی که برای استفاده از پانل پیش ساخته ضد خوردگی می‌توان نام برد عبارتند از:

  • سبک و سهولت در نصب
  • ماندگاری و استحکام بالا
  • عایق مناسب در مقابل گرما، سرما، اشعه UV، نم و رطوبت، مواد شیمیایی و…
  • قابلیت حمل و جابه جایی آسان
  • قیمت مناسب
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • عایق مناسب صوت
  • نمای ظاهری یک دست و زیبا
  • تنوع بالا در طرح و رنگ
  • مقاومت بالا در مقابل فشار و ضربه
  • دارای خواص آنتی باکتریال
  • ایمنی بالا در برابر آتش سوزی، مواد شیمیایی و…
  • دوستدار محیط زیست و قابل بازیافت

بهترین ورق‌ها برای پوشش بیرونی پانل‌های ضد خوردگی

برای پانل‌های ضد خوردگی می‌توان از پوشش بیرونی متفاوتی استفاده کرد. انتخاب این پوشش‌ها عموما بر اساس نوع کاربرد و شرایط استفاده از ساندویچ پانل صورت می‌گیرد. موادی که عموما به عنوان پوشش بیرونی این پانل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

پلی استر

این نوع پوشش بیشترین مقاومت را در شرایط اقلیمی مختلف دارد. انعطاف‌پذیری بالا، تعادل حرارتی مناسب، نفوذ ناپذیری در مقابل رطوبت و نم از جمله مهمترین ویژگی چنین پوششی است. از پوشش پلی استر می‌توان برای پانل‌های داخل یا خارج از ساختمان استفاده کرد. معمولا در ساخت پانل‌های سقفی از این ماده استفاده می‌شود.

PVDF

این ماده بیشترین مقاومت را در مقابل خوردگی دارد. PVDF در شرایط مختلف آب و هوایی، مواد شیمیایی و روغن‌های مصنوعی مقاوم است. همچنین استحکام مناسبی در برابر اشعه‌های شیمیایی و ماوراء بنفش داشته و دارای رنگی براق و شفاف است. از این پانل‌ها معمولا برای سقف و دیواره‌های ساختمان‌های لوکس استفاده می‌شود.

قیمت ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی

این پانل‌ها نیز با توجه به عوامل مختلفی قیمت‌گذاری می‌شوند که مهمترین آن‌ها نوع فوم عایق، نوع ورق پوشش، ضخامت پانل، ابعاد و استاندارد و کیفیت ساخت آن است.

جمع‌بندی

یکی از انواع ساندویچ پانل، پانل‌های مقاوم به خوردگی است. مهمترین عاملی که این ویژگی را در ساندویچ پانل مقاوم به خوردگی ایجاد می‌کند، پوشش آن است. پانل‌های پیش ساخته مقاوم به خوردگی از مواد اولیه متفاوتی ساخته می‌شوند که ویژگی‌های فیزیکی و فنی خاصی برای آن‌ها به همراه دارد. مهمترین کاربرد این پانل‌ها در نمای داخلی و خارجی ساختمان و محیط‌هایی است که در آن با آب، مواد شیمیایی و اسیدی سر و کار دارند. قیمت این پانل‌های پیش ساخته با توجه به عواملی چون نوع عایق، نوع پوشش بیرونی، ابعاد و کیفیت ساخت تعیین می‌شود.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنما:

آدرس شیراز

آدرس تهران

ساعات کاری

طراحی وبسایت توسط نردوما