۸۸۶۶۰۴۹۱  بلوار نلسون ماندلا ( آفریقا ) - بالاتر از میرداماد - برج آناهیتا - طبقه اول - واحد ۱

Homeمقالهساندویچ پانل پیچ مخفی چیست؟

ساندویچ پانل پیچ مخفی چیست؟

ساندویچ پانل پیچ مخفی چیست؟

ساندویچ پانل‌ها انواع مختلفی دارند که ویژگی‌های هریک کاربرد آن‌ها را مشخص می‌کند. یکی از انواع پانل‌های پیش ساخته، ساندویچ پانل پیچ مخفی است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی و کاربرد و ویژگی‌های آن‌ها بپردازیم.

این پانل‌ها به شکلی طراحی شده‌اند که در زمان نصب، شکل قرارگیری اورلپ‌ها باعث می‌شود تا پیچ‌های به کار برده شده در نصب ساندویچ پانل مشخص نباشد. به همین دلیل است که به این نوع ساندویچ پانل، ساندویچ پانل پیچ مخفی گفته می‌شود. این ساندویچ پانل نیز مانند سایر مدل‌های ساندویچ پانل از دو ورق آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه و یک فوم عایق پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ یا پشم شیشه تشکیل شده است.

ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی تنها نوع ساندویچ پانل دیواری دارند. از ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی در ساخت نمای دیوار، پارتیشن، دیوار‌های مقسم و… استفاده می‌شود. پانل پیش ساخته پیچ مخفی به لحاظ کارایی کاملاً مشابه سایر ساندویچ پانل‌های دیواری است و تنها از نظر جنس فوم و رنگ‌بندی با آن‌ها فرق می‌کند. ضمن این که ممکن است از نظر عرض و نوع نصب نیز متفاوت باشد.

ویژگی‌های ساندویچ پانل پیچ مخفی

ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی علاوه بر ظاهر زیبا و یکدستی که در زمان نصب ایجاد می‌کنند. ویژگی‌های قابل توجه دیگری نیز دارند. مهمترین ویژگی‌هایی که برای این نوع پانل‌ها می‌توان در نظر گرفت عبارتند از:

  • فوم‌های عایق خاصیت‌هایی چون نسوز بودن دارند و آنتی باکتریال هستند، به همین دلیل از آن‌ها در ساخت کلین روم، اتاق‌های یخچالی و سالن‌های پزشکی و آزمایشگاهی استفاده می‌شود.
  • ساندویچ پانل پیچ مخفی عایق خوبی برای رطوبت محسوب می‌شود و دارای ضریب انتقال حرارت پایین است. به همین دلیل عایق خوبی برای پیشگیری از هدررفت انرژی محسوب می شود. ضمن این که دارای خاصیت نسوز و ضد حریق است که آن را به یک محصول کاربردی تبدیل می‌کند.
  • این ساندویچ پانل‌ها در برابر عوامل محیطی چون دما، صوت، رطوبت و… مقاومت بسیار مناسبی دارند
  • دارای مقاومت فیزیکی و مکانیکی بالایی هستند.
  • ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی در برابر فشار‌ها و نیرو‌های ناشی از برخورد یا زلزله مقاومت بالایی دارند که این مسأله به دلیل طراحی شیار‌های موجود روی آن است.
  • این پانل‌های پیش ساخته در برابر عواملی چون مواد شیمیایی، اسید‌ها، باز‌ها و… مقاومت خوبی دارند و هادی جریان الکتریسته نیستند.
  • مهمترین مزیت ساندویچ پانل پیچ مخفی ظاهر زیبای آن است. نصب این پانل‌ها به گونه‌ای است که پیچ‌های متصل‌کننده دیده نمی‌شوند و به همین دلیل ظاهری یکدست و زیبا دارند.
  • دیگر ویژگی این پانل‌ها وزن سبک، حمل و نصب ساده و سریع آن است که هزینه‌های اتمام پروژه را کاهش می‌دهد.
  • پانل‌های پیچ مخفی همانند سایر ساندویچ پانل‌ها دارای خاصیت دمونتاژ هستند و می‌توان از آن‌ها به شکل دست دوم نیز استفاده کرد.

جنس ورق ساندویچ پانل دیواری پیچ مخفی

این پانل‌ها عموماً در طراحی و دکوراسیون داخلی کاربرد دارند ضمن این که همانطور که اشاره کردیم، ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی تنها در نوع دیواری تولید می‌شوند. دوام و مقاومت بالای این پانل‌ها و همچنین هزینه‌های تعمیر و نگهداری بسیار کم سبب می‌شود که این پانل‌ها محبوبیت بسیاری در میان انواع پانل‌های دیواری داشته باشند.

جنس ورق‌های به کار رفته در ساخت ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی اکثرا از فلزاتی چون آلومینیوم، گالوانیزه و آلوزینک است که دارای ویژگی‌هایی چون مقاومت بالا، رنگ‌پذیری، ضد آب بودن و… هستند.

جنس عایق ساندویچ پانل پیچ مخفی

ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی نیز مانند سایر پانل‌های پیش ساخته از خواصی چون عایق حرارت، برودت، صدا، رطوبت و… برخوردار هستند. بهترین نوع عایقی که برای این نوع پانل‌ها می‌توان در نظر گرفت عایق پلی اورتان است که علاوه بر سبکی خواصی چون آنتی باکتریال، ضد قارچ، ضد آب، ضد حریق و نسوز بودن را نیز دارا است.

البته نوع دیگری از عایق‌های سبک که در پانل‌های دیواری از جمله ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، عایق پلی استایرن است که باعث می‌شود سازه بسیار سبک و در عین حال مقاوم به رطوبت و صدا باشد. با این حال چنین عایقی خاصیت نسوزی و ضد حریقی ندارد و در محیط‌هایی با ریسک خطر بالا نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. علیرغم چنین ویژگی به دلیل قیمت بسیار مناسبی که پانل‌های پلی استایرن دارند از جمله محبوب‌ترین ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی محسوب می‌شوند.

انواع پانل پیچ مخفی

ساندویچ پانل‌های پیچ مخفی انواع مختلفی دارند که طبقه‌بندی آن‌ها اصولاً بر اساس شکل طراحی و قرارگیری ورق‌ها و عایق آن‌ها است. این پانل‌ها عبارتند از: دو رو ورق، یک رو ورق و یک رو فویل، یک رو ورق و یک رو نایلون، دو رو نایلون، یک رو ورق و یک رو کاغذ، دو رو کاغذ و دو رو فویل. هریک از این انواع ساندویچ پانل پیچ مخفی ویژگی‌هایی دارد که کاربرد آن‌ها را مشخص می‌سازد.

چگونگی نصب ساندویچ پانل پیچ مخفی

در چنین پانل‌هایی اتصال باید به گونه‌ای باشد که ابتدا یکی از پانل‌ها برای اتصال محکم و استوار روی اسکلت سازه پیچ شود و سپس اورلپ پانل بعدی روی آن قرار گیرد. به این ترتیب پیچ‌های اتصال هریک از پانل‌ها زیر بخش اورلپ پانل بعدی مخفی خواهند شد. چنین ویژگی باعث می‌شود که نمای دیوار یکپارچه بوده و جلوه زیباتری داشته باشد.

مزایای استفاده از ساندویچ پانل پیچ مخفی

این ساندویچ پانل‌ها بسایر سبک و دارای استحکام و مقاومت بالا هستند. ضمن این که در مقایسه با سایر پانل‌های دیواری نمای زیباتری را رقم می‌زنند. همچنین به دلیل شکل خاص نصب پانل‌های پیچ مخفی، سازه‌های این چنینی از دوام و پایداری بالاتری برخوردار هستند.

کاربرد‌های پانل پیچ مخفی

این ساندویچ پانل با توجه به ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد در صنایع مختلف به کار برده می‌شود که مهمترین آن‌ها استفاده از پانل‌های پیچ مخفی در طراحی و دکوراسیون داخلی، ساخت سردخانه، ساخت سوله، اتاق‌های کلین روم، استودیو‌های صدا‌برداری، انواع کانکس و… است.

قیمت ساندویچ پانل پیچ مخفی

قیمت این نوع ساندویچ پانل‌ها با توجه به فاکتور‌هایی چون نوع و کیفیت متریال مصرفی، متراژ و ابعاد درخواستی خریدار تعیین می‌شودد. با این حال پانل‌های پیچ مخفی نسبت به سایر پانل‌ها قیمت ارزان‌تری دارند.

مقالات مرتبط
دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راهنما:

آدرس شیراز

آدرس تهران

ساعات کاری

طراحی وبسایت توسط نردوما